Indkaldelse til ordinær generalforsamling i LFH Rideklub

23-02-2024

 

Onsdag d. 13. Marts 2024 kl. 19.00

Rågelundevej 24, 4892 Kettinge

 

  1. Valg af dirigent herunder valg af stemmetællere.
  2. Formandens beretning.
  3. Revideret regnskab forelægges til godkendelse. Se regnskabet her - Kommentarer kan sendes til LFHR@LF-Hestesportscenter.dk, inden generalforsamlingen.
  4. Indkomne forslag
  1. Vedtægtsændringer…… Se nederst i dokumentet 
  1. Fastsættelse af kontingent.  Bestyrelsen fastholder kontingent
  2. Valg af bestyrelse : 

Maria Puk Hansen - modtager genvalg

Janni Kristensen - modtager genvalg

Mie Skov - modtager genvalg

Ditte Ploug - suppleant - modtager ikke genvalg

Karin Andersen - suppleant  - modtager genvalg

  1. Valg af junior repræsentant

Junior suppleant : Anton Ploug - modtager genvalg

  1. Bilagskontrollanter

Ole Mac Jørgensen - modtager genvalg

Troels Jørgensen - modtager genvalg

  1. Evt.

 

Når generalforsamlingen er slut serveres der kaffe/the og børnevenlige drikke og kage, samt uddeling af pokal og ranglistevindere.

Pokaler:

Mest vindende rytter pokal 2023: Lina Rasmussen

Dressur pokalen 2023: Isabella Willadsen

Spring pokalen 2023: Silje Mittertreiner

Ringrider pokalen 2023: Silje Mittertreiner

Kammeratskabspokalen 2023:  ?
Bestyrelsen har valgt kandidaten til kammeratskabspokalen.

Ranglistevindere:

Dressur pony:
1. ANTON PLOUG ROGREN / SKOVLUNDEGÅRDS LA'COSTE
1. SPENCER VENNEVOLD / CLAUSHOLM SAMSON

Dressur hest:
1. LOUISE TEISNER / MOLO
2. SILJE MITTERTREINER / MINDEGAARDS SCT SCHULINO

Spring pony:
1. ANTON PLOUG ROGREN / SKY JUMPER
2. ALIENA SVENDSON / STEGSTEDGAARDS ALWILDA

Spring hest:
1. ALIENA SVENDSON / CHRISBIE
2. LINA RASMUSSEN / DIVA TC

Military hest:
1. LAURA PYNDT - STENVÆNGE POPCI

Multisport pony:
1. SCOTT VENNEVOLD / SPRING'S RAIN SURPRISE
1. SPENCER VENNEVOLD / CLAUSHOLM SAMSON
1. LAURA KRISTENSEN / FREDERIKKE

Multisport hest:
1. LINA RASMUSSEN / DIVA TC
2. LOUISE KOCH / SÉRGIO BUMBLEBE BAKER

 

Vi håber på at se rigtig mange medlemmer til denne hyggelige aften, hvor der er behov for lidt nye bestyrelsesmedlemmer.

 

I år den 18 marts har LFH Rideklub 10 års jubilæum

 

Husk indkomne forslag skal sendes til bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen.  

                                                  

Bestyrelsen.

 

Vedtægtsændringer:

1.

FORMÅL

§2

Klubbens formål er at fremme interessen for ridesporten, og at samle medlemmer til udøvelse af denne idræt.Der lægges særlig vægt på handicapridning, military/terrænridning, samt breddeaktiviteter som TREC og Ponygames, og at afholde stævner i disse discipliner. Sikkerhed i forbindelse med pasning og ridning af hestene har høj prioritet, og for at fremme denne afholdes der løbende kurser i ryttermærker.

 

Ændres til: 

FORMÅL

§2

Klubbens formål er at fremme interessen for ridesporten, og at samle medlemmer til udøvelse af denne idræt.Der lægges særlig vægt på handicapridning, military/terrænridning, samt Multisport. Sikkerhed i forbindelse med pasning og ridning af hestene har høj prioritet.


3.

OPTAGELSE AF MEDLEMMER

§3

Stk.1

I klubben kan følgende medlemmer optages:

Juniormedlemmer: Indtil de fylder 18 år Seniormedlemmer: Alle over 18 år 

Passive medlemmer: Alle

Alle medlemmer der er over 18 år, er valgbare til bestyrelsen. Alle medlemmer har stemmeret på generalforsamlingen. Passive medlemmer kan optages i klubben uden ret til at deltage i ridesportslige aktiviteter. Optagelse sker ved henvendelse til kasseren. Bestyrelsen godkender derefter optagelsen. Optagelse af juniorer under 14 år skal have forældre eller værges skriftlige godkendelse.

stk.4 

Æresmedlemmer kan på bestyrelsens forslag udnævnes på en generalforsamling.


 

Ændres til: 

OPTAGELSE AF MEDLEMMER

§3

Stk.1

I klubben kan følgende medlemmer optages:

Juniormedlemmer: Indtil de fylder 18 år Seniormedlemmer: Alle over 18 år 

Passive medlemmer: Alle

Passive medlemmer kan optages i klubben uden ret til at deltage i ridesportslige aktiviteter.Optagelse sker via Zakobo. 

Stk.4

Æresmedlemmer kan på bestyrelsens forslag udnævnes på en generalforsamling. Bestyrelsen tager hvert år stilling til om et medlem skal udnævnes.


4.

KONTINGENTER

§4

Stk.1

Medlemskontingent for næstfølgende år fastsættes af bestyrelsen for et år ad gangen og forelægges den ordinære generalforsamling til endelig godkendelse. For aktive og passive medlemmer opkræves medlemskontingent halvårligt forud og er forfalden til betaling den 1. januar og 1. juli. Er kontingentet ikke betalt senest 3 måneder efter forfaldsdato, kan medlemmets rettigheder ophøre, og vedkommende kam kun genoptages på ny mod betaling af restance samt kontingentpåløb, indtil lovlig udmeldelse har fundet sted. Forfaldent kontingent skal betales uanset ophør af medlemsrettigheder. Bestyrelsen kan slette et medlem, der ikke har betalt kontingent rettidigt, og som heller ikke har betalt senest 14 dage efter at have modtaget påkrav herom. Bestyrelsen er bemyndiget til at ændre på alle øvrige kontingentsatser, men med ansvar overfor generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen. 

Stk.2

Klubåret går fra 1. januar til 31. december.

Stk.3

Kontingent betales halvårligt forud og er forfalden til 1. januar og 1. juli.

Kontingent pr.1/2 år

Junior 175,-kr.

Senior 225,-kr.

Passive 125,-kr.


 

Ændres til: 

KONTINGENTER

§4

Stk.1

Medlemskontingent for næstfølgende år fastsættes af bestyrelsen for et år ad gangen. For aktive og passive medlemmer opkræves medlemskontingent halvårligt forud og er forfalden til betaling den 1. januar og 1. juli. Er kontingentet ikke betalt senest 3 måneder efter forfaldsdato, kan medlemmets rettigheder ophøre, og vedkommende kan kun genoptages på ny mod betaling af restance samt kontingentpåløb, indtil lovlig udmeldelse har fundet sted. Forfaldent kontingent skal betales uanset ophør af medlemsrettigheder. Bestyrelsen kan slette et medlem, der ikke har betalt kontingent rettidigt, og som heller ikke har betalt senest 14 dage efter at have modtaget påkrav herom. Klubåret går fra 1. januar til 31. december. Bestyrelsen er bemyndiget til at ændre på alle øvrige kontingentsatser, men med ansvar overfor generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen. 

Stk.2

Kontingent betales halvårligt forud og er forfalden til 1. januar og 1. juli.

Stk.3

Kontingenter dækker medlemskab af klubben, samt kontingent til Dansk Rideforbund.


5. 

BESTYRELSEN

§7

Stk. 1 

Klubbens anliggender varetages af en bestyrelses på mindst 5 medlemmer, der alle skal være fyldt 18 år.

Juniorerne alene vælger 2 juniorrepræsentanter samt 1 juniorsuppleant. De valgte må ikke være fyldt 18 år i det år, de vælges. Der afgår hvert år henholdsvis 2 og 3 bestyrelsesmedlemmer og 1 juniorrepræsentant samt juniorsuppleanter, første gang efter lodtrækning. I tilfælde af vakance for formanden eller andet bestyrelsesmedlem indtræder en af suppleanterne i bestyrelsen. Såfremt suppleanternes pladser er vakante, supplerer bestyrelsen sig selv indtil næste generalforsamling. Efter indtræden eller supplering konstituerer bestyrelsen sig på ny. Bestyrelsen nedsætter efter behov et antal primære udvalg med et bestyrelsesmedlem som formand. Genvalg kan finde sted. Alle medlemmer skal være amatører og stemmeberettigede, og de skal vælges på den ordinære generalforsamling for 2 år ad gangen. Bestyrelsesmedlemmerne skal opfylde kravene i forhold til folkeoplysningsloven. Juniorrepræsentanterne sidder som observatører i bestyrelsen. Suppleanterne kan inddrages i bestyrelsesarbejdet og deltage i bestyrelsesmøderne.

Dersom klubben ønsker at modtage lokaletilskud fra det offentlige, må følgende grupper af mennesker ikke indvælges i klubbens bestyrelse:

• Ejere og forpagtere (samt disses ægtefæller eller samlevere) af det ridecenter, hvor klubben holder til, såfremt der er et lejeforhold mellem ejer/forpagter og klub.

• Bestyrelsesmedlemmer for en ejerinstitution, hvor klubben holder til, såfremt der er et lejeforhold mellem institutionen og klubben. I tvivlstilfælde bør den tilskudsgivende myndighed spørges før indvælgelse.

• Ansatte på etablissementet og/eller andre klubansatte.

Hvert udvalgs arbejdsområde, ansvar og beføjelser skal præciseres i en til hvert udvalg hørende funktionsbeskrivelse.

stk.2 

På generalforsamlingen vælges formanden direkte, og derefter vælges den øvrige bestyrelse samt 2 suppleanter og en ungdomsrepræsentant suppleant. Bestyrelsen konstituerer sig fordelt på de 4 påkrævede bestyrelses valgte medlemmer, ved førstkommende bestyrelsesmøde.

Det reviderede regnskab underskrives af den samlede bestyrelse.

Stk. 3 

Bestyrelsen kan til enhver tid nedsætte udvalg efter behov.

I ethvert udvalg skal der være et bestyrelsesmedlem, som leder udvalget.

Stk. 4 

Formanden indkalder til mindst 6 årlige bestyrelsesmøder. Endvidere afholdes bestyrelsesmøde på forlangende af et bestyrelsesmedlem.

Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende. bestyrelsen er kun beslutningsdygtig hvis mindst 5 af medlemmerne er til stede.

Stk.5 

Såfremt et bestyrelsesmedlem udebliver ved 3 på hinanden følgende møder, kan bestyrelsen indkalde en suppleant.

 

Ændres til: 

BESTYRELSEN

§7

Stk. 1 

Klubbens anliggender varetages af en bestyrelse på mindst 5 medlemmer, der alle skal være fyldt 18 år.

Juniorerne alene vælger 2 juniorrepræsentanter samt 1 juniorsuppleant. De valgte, kan vælges ind det år de bliver 14 år og må ikke være fyldt 18 år i det år, de vælges. Der afgår hvert år henholdsvis 2 og 3 bestyrelsesmedlemmer og 1 juniorrepræsentant samt juniorsuppleant, første gang efter lodtrækning. I tilfælde af vakance for formanden eller andet bestyrelsesmedlem indtræder en af suppleanterne i bestyrelsen. Såfremt suppleanternes pladser er vakante, supplerer bestyrelsen sig selv indtil næste generalforsamling. Efter indtræden eller supplering konstituerer bestyrelsen sig på ny. Genvalg kan finde sted. Alle medlemmer skal være amatører og stemmeberettigede, og de skal vælges på den ordinære generalforsamling for 2 år ad gangen. Bestyrelsesmedlemmerne skal opfylde kravene i forhold til folkeoplysningsloven. Juniorrepræsentanterne sidder som observatører i bestyrelsen. Suppleanterne kan inddrages i bestyrelsesarbejdet og deltage i bestyrelsesmøderne.

Dersom klubben ønsker at modtage lokaletilskud fra det offentlige, må følgende grupper af mennesker ikke indvælges i klubbens bestyrelse:

• Ejere og forpagtere (samt disses ægtefæller eller samlevere) af det ridecenter, hvor klubben holder til, såfremt der er et lejeforhold mellem ejer/forpagter og klub.

• Bestyrelsesmedlemmer for en ejerinstitution, hvor klubben holder til, såfremt der er et lejeforhold mellem institutionen og klubben. I tvivlstilfælde bør den tilskudsgivende myndighed spørges før indvælgelse.

• Ansatte på etablissementet og/eller andre klubansatte.
 

stk.2 

På generalforsamlingen vælges formanden direkte, og derefter vælges den øvrige bestyrelse samt 2 suppleanter og en ungdomsrepræsentant suppleant. Bestyrelsen konstituerer sig fordelt på de 4 påkrævede bestyrelses valgte medlemmer ved førstkommende bestyrelsesmøde.

Det reviderede regnskab underskrives af den samlede bestyrelse.

Stk. 3 

Bestyrelsen kan til enhver tid nedsætte udvalg efter behov.

I ethvert udvalg skal der være et bestyrelsesmedlem, som leder udvalget.

Hvert udvalgs arbejdsområde, ansvar og beføjelser skal præciseres i en til hvert udvalg hørende funktionsbeskrivelse.

Stk. 4 

Formanden indkalder til mindst 6 årlige bestyrelsesmøder. Endvidere afholdes bestyrelsesmøde på forlangende af et bestyrelsesmedlem.

Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende. bestyrelsen er kun beslutningsdygtig hvis mindst 5 af medlemmerne er til stede.

Stk.5 

Såfremt et bestyrelsesmedlem udebliver ved 3 på hinanden følgende møder, kan bestyrelsen indkalde en suppleant.



6. 

GENERALFORSAMLINGEN

§8

Stk.1 

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed, og indkaldes af bestyrelsen.

Den ordinære generalforsamling afholdes i marts måned. Forslag til behandling skal være indsendt til sekretæren 8 dage før generalforsamlingen. Tiden og stedet for generalforsamlingen skal, tillige med dagsorden og de af bestyrelsen fremsatte forslag og indkomne forslag, skriftlig (opslag på hjemmeside, nyhedsbrev, Facebook m.m.) meddeles klubbens medlemmer med mindst 14 dages varsel. Medlemmer på 18 år og derover har stemmeret og er valgbare til bestyrelsen, hvis de har betalt kontingent og været medlem af klubben i mindst 3 måneder. Alle klubbens medlemmer har stemmeret, hvis de har betalt kontingent.

 

Ændres til:

GENERALFORSAMLINGEN

§8

Stk.1 

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed, og indkaldes af bestyrelsen.

Den ordinære generalforsamling afholdes i marts måned. Forslag til behandling skal være indsendt til sekretæren 14 dage før generalforsamlingen. Tiden og stedet for generalforsamlingen skal, tillige med dagsorden og de af bestyrelsen fremsatte forslag og indkomne forslag, skriftlig (opslag på hjemmeside, nyhedsbrev, Facebook m.m.) meddeles klubbens medlemmer med mindst 4 uger varsel. Medlemmer på 18 år og derover har stemmeret og er valgbare til bestyrelsen, hvis de har betalt kontingent og været medlem af klubben i mindst 3 måneder.


 


Certificeringer