Referat 23.08.23

Udgivet 23-08-2023, tags: referat |

Dagsorden og referat d. 23. august 2023

 

Tilstede: Mie, Karin, Kim, Tina, Janni, Maria, Ditte

 

Gæster: Louise

 

Fraværende: 


 

  1. Godkendelse af dagsordenen - godkendt 

  

  1. Nyt fra kassereren - fraværende grundet ferie. Hanne har oplyst, at hun gerne vil have en godkender til banken, således at der er 2 personer der skal godkende betalinger. Tina har fået adgang til klubbens konto og et kort, hvorfor hun bliver 2 godkender. 

 

  1. Nyt fra udvalgene - 

 

Juniorudvalget - punktet 4 kæpheste. Linette ønsker ikke at være voksen ansvarlig for juniorudvalget længere. Da der ikke er nogen fra bestyrelsen som ønsker at overtage opgaven, skrives der ud om der er nogen uden for bestyrelsen der kunne være interesseret eller høre juniorudvalget om de har nogen som de syntes der skal spørges, det vælger vi at gøre først, inden det lægges ud på facebook eller fremsendes til medlemmer på mail. 

 

Sponsorudvalget - skal i gang med at finde præmier til D stævnet. Ditte vil gerne at vi forsøger at finde en sponsor til en cup, det giver en del flere starter. 

 

Der er et ønske om et dommertårn, som der skal søges sponsorat til. 

 

Der er fortsat ønskelisten, tidtager anlæg, lydanlæg og gardin til spejlet. Nyt ønske er et LFH spring. 

 

Biksudvalget - der skal findes hjælpere til åbent landbrug. 

 

Kim spørger, hvordan det er gået med blomsterdag, og Tina oplyser, at det ikke er kommet det store overskud ud af det. 

 

Svært at finde nogen til at hjælpe i biksen, men det lykkes hver gang alligevel. Louise foreslår, at vi laver en lille vogn som ungerne kan gå rundt med og sælge ud fra. Tina vil være okay med at folk kan bestille fransk hotdog ved vognen. Rigtig god idé. 

 

Stævneudvalget - Gennemført et super godt, men småt, C stævne i weekenden med flot ridning, hvor vi har fået en masse ros fra ryttere og dommer. Det har kostet en del i officials og 2 dommere, så vi ved endnu ikke, om det har givet over- eller underskud. Vi skal forsøge at sprede de større stævne ud på året, så vi ikke har 3 store arrangementer i træk. Også svært at finde hjælp til stævnet generelt, mange af vores egne ryttere rider ved stævnet, men skriver sig ikke på som hjælpere, så det er tit det samme som kommer hver gang. Vi skal måske være mere hårdere ved medlemmerne i forhold til at hjælpe ved stævner.

 

Trivselsudvalget - ia



 

  1. Kæpheste - Der er to andre steder som har gang i kæphest. Hvis vi vil være med, så kræver det at vi har en som vil undervise i det og kan få gjort det sjovt og hyggeligt. Hvis vi får et hold, skal vi så også afholde stævner? Det mener Janni at det vil kræve, og vi kan være heldige at de andre steder også arrangerer noget. Ditte mener at de børn som er med nu er ligeglade med stævner, Louise foreslår at vi lægger det på vores egne arrangementer i stedet for at afholde stævner. Ditte spørger, om der overhovedet er penge i det, når der skal en underviser, som evt. skal aflønnes. Det aftales at køre videre som vi har gjort indtil nu og se tiden an om det skulle vise sig en mulighed for at få noget mere fast med ugentligt undervisning. Louise synes vi kan tilbyde noget mere varieret end andre, da vi både vil tilbyde kæphest i terræn, ringridning, ponygames. Hvis vi fortsætter som nu, så er vi tilbage til at have en voksen til juniorudvalget, som kan hjælpe og støtte dem. De unge får lov til at fortsætte så længe de gider, og hvis det ebber ud, så er det bare det. 

 

  1. Næste møde, dato og dagsorden ansvarlig - 25. oktober, det er Mie som er ansvarlig, men da hun er på job den dato så overtaget Ditte som er den næste i rækken. 

 

  1. Evt. -  

Lave aftale om ny opdelt lejekontrakt - hvor det deles mere op af hensyn til den nye tilskudsordning

Ansøges om ekstraordinære materialer fra kommunen. Det er ikke relevant for os på nuværende tidspunkt, da klubben ikke har økonomi til at dække deres egen andel. 

 

Det forventes at kommunen indkalder til møde omkring den nye tilskudsordning og Zakobo i oktober måned. 





 

Certificeringer