Referat 08.02.25

Udgivet 08-02-2025, tags:

Dagsorden og referat d. 8. februar 2025

 

Tilstede: Jannie, Kim, Tina, Mie, Jeanette, Maria

 

Gæster: Hanne (Kasserer)

 

Fraværende: Karin 


 

  1. Godkendelse af dagsorden - godkendt

  

  1. Nyt fra kassereren - regnskab er godkendt af bilagskontrollanterne og har rost regnskabet, der er opdelt i måneder. Der var i år mange spørgsmål til regnskabet, som alle blev besvaret. Bestyrelsen har ingen spørgsmål til regnskabet. Kim spørger, om budgettet for 2025 er realistisk? Det vurderes at være realistisk, men med mulighed for at gå i nul. Budgettet er nu sat op så man kan følge med på månedsbasis og derfor få et bedre overblik. Det forventes at vi i år får tilskuddet fra kommunen til tiden. 

Vi har sidste år haft 170 medlemmer som vi skal betale for til Dansk Rideforbund og distrikt 5, men det er ikke helt korrekt, da mange kun har været medlem i kort tid og det kommer til at koste os flere penge. Dette skyldes Zakobo og deres måde at registrere på. Maria kontakter Johan og hører, om 3 måneders reglen fortsat gælder og i så fald skal Zakobo kontaktes med henblik på at finde en løsning. 

Kommunen har rettet, så tilskuddet nu gælder fra 3 på et hold og ikke 4. 

Hanne giver besked hver måned, når hun har tastet det ind, så vi kan følge med løbende. 

Vigtigt at man får uploadet kvitteringer i den måned man har brugt pengene og noteret hvad det vedr. beløb, om det er udlæg eller klubbens kort. 

Vi laver en vurdering af varelager og rosetter årligt, som kan puttes ind i regnskabet. 

 

  1. Børneattester - Skal indhentes årligt. Tina sender ud til alle i dag. 

 

  1. Nyt fra udvalgene 

 

Juniorudvalget - planlægger MGP fest. Vi skal være opmærksom på, hvor mange voksne der hjælper ved juniorarrangementer i forhold til forplejning, da det ellers kan blive en dyr udgift. 

 

Sponsorudvalget - vi skal have købt rosetter i år. B0 rosetter kommer til at koste omkring 4200,- og så er det til 1 års tid. Vi mangler blå rosetter. Snak om rosette design. Det aftales at Jannie bestiller så det hun har behov for at ensrette og tilpasse og kan give det samme i de forskellige klasser. Jannie søger om en sommerfest hos andel. Hanne foreslår, at man søger om et halvtag nede ved springbanen, som skal stå fast. 

 

Biksudvalget - ønsker sig en magnet til knivene, og en seddelholder til bestillinger (Kim foreslår en snor med tøjklemmer) Alternativt en metalskinne, seddelholder. Der har i forbindelse med military været forespørgsel på chokolade eller muslibar.  Og vil  også gerne prøve med iskaffe om sommeren. Priserne bør gennemgås. Biksen laver et oplæg og præsenterer for bestyrelsen.  

 

Stævneudvalget - Der er ansøgt om mange datoer til næste år, den eneste dato vi mangler datoer for D stævne. Det er steget med 100,- (tidligere 500,-) mere pr. dommer fra 1. juli 2025 grundet ændring i skattefri opgørelser. 

 

C stævne den 21.-22. juni. D5 mesterskaber indv. og søgt  NORD-VEST BOX Cup.

 

Military den 13/9 D5 Mesterskab. 

 

Søgt: 

 

1.Prioritet 17.- 18. maj og 2. prioritet. 24.-25. maj - D-stævne

 

1. prioritet 11.-12 oktober, 2. prioritet 25.-26. oktober D-stævne dressur og spring 

 

Trivselsudvalget - fastelavn den 1. marts. 

 

Materiale Udvalget - Hanne har købt bomskinner i metal og ekstra i plastik. Der mangler sikkerhedsholder og bomholder. Monteres på arbejdsdagen. 

 

Hvert udvalg skal overveje om der skal laves procedure for hvordan man gør. 

 

  1. Gennemgang af indkaldelse til generalforsamling

 

  1. Vælge/forespørge til dirigent - Louise spørger Troels Jørgensen om han vil gøre det. 
  2. Referent - Hanne Bratholm (skal bruge hjælpe under fremlæggelse af regnskab, der skriver Maria) 
  3. Har bestyrelsen nogle indkomne forslag? Nej 
  4. Stigning af kontingent. Prisen fastholdes for 2025, men det forventes at prisen vil stige i 2026 med 25,- halvårligt for aktive medlemmer, ikke for de passive.   
  5. Medlemmer på valg - Emilie kan ikke genopstille som junior, da hun fylder 18 år. Anton er ikke på valg. Der skal findes en suppleant. Kim og Tina er på valg, samt suppleanter. Karin modtager ikke genvalg. Vi skal skrive ud om nogen har lyst til at stille op til bestyrelsen. 

 

  1. Tage sig af pokaler - Janni

 

  1. Æresmedlem - vedtaget 

 

  1. Næste møde, dato og dagsorden ansvarlig - Onsdag den 9. april 2025 kl. 19.00, ansvarlig Tina

  

  1. Evt. 






 

Certificeringer